အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕ ထဘီတန္းေအာက္ကိုဝင္ရင္ ဘုန္းနိမ့္တတ္ပါသလား
” နိမ့္တယ္ထင္ရင္ နိမ့္ပါတယ္ ၊ မနိမ့္ဘူးထင္ရင္ မနိမ့္ပါဘူး” ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ထဘီေၾကာင့္ နိမ့္တာ မဟုတ္ပဲ ” ထင္ ”ဆိုတဲ့ ဥပါဒါန္ေၾကာင့္သာ နိမ့္သြားတယ္လို႔ထင္တာပါ …”
” ပိတ္စတစ္ခုပဲျဖစ္တဲ့ ထဘီလို ႏူးညံ့တဲ့ပိတ္စ တစ္ခုဟာ သင့္ကိုဘယ္လိုမ်ားဒုကၡေရာက္ေစမလဲ။
ဘုန္းနိမ့္တယ္ ဆိုတာက သင္ထင္သလိုမဟုတ္ျပန္ဘူး။ “ဘုန္းနိမ့္ၿပီဟဲ့”ဆိုတဲ့
သင့္ရဲ႕ ခံစားခ်က္ဟာ negative feeling ဘက္ကိုေရာက္သြားတယ္။ စိတ္ အလိုမက်ျဖစ္ေစတယ္။
စိတ္ကို ေနာက္က်ိေစတယ္ ၊ အဲဒါဟာ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အရည္အေသြးက်ဆင္းျခင္း ၊ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဘုန္းနိမ့္ျခင္းပါပဲ ”
” ဒါဆို အရွင္ဘုရားအေနနဲ႔ ဝင္ခဲ့မိရင္ေရာ နိမ့္မွာလား ”
” အဓိပၸာယ္မဲ့ ထဘီတန္းေအာက္ဝင္ဖို႔ေတာ့ စိတ္ကူးမရွိပါဘူး၊ လိုအပ္ခဲ့လို႔ ဝင္ရၿပီ ဆိုလည္း ဘုန္းနိမ့္တယ္လို႔ မယူဆပါဘူး ။
ရဟန္းတစ္ပါးရဲ႕ အစြမ္းအစျဖစ္တဲ့ သီလသမာဓိပညာဟာ ဒီထဘီတန္းေၾကာင့္ေတာ့ က်ဆင္းစရာ မရွိပါဘူး ”
” သကၤန္းဟာ ျမင့္ျမတ္ပါသလားဘုရား.”
” သကၤန္းကျမင့္ျမတ္တာမဟုတ္ပဲ သကၤန္းဝတ္ဆင္ရျခင္း ရည္႐ြယ္ခ်က္က ျမင့္ျမတ္ေနတာပါ ဒကာ ”
” ဘာရည္႐ြယ္ခ်က္မို႔လို႔လဲဘုရား ”
” ေရာင့္ရဲ ၿခိဳးၿခံလိုျခင္း ”
” တပည့္ေတာ္ ၾကားဖူးတာက မိန္းမဟာ ဘုန္းကံနိမ့္တဲ့အတြက္ မိန္းမ ေအာက္ပိုင္းဝတ္တဲ့ ထဘီတန္းေအာက္ဝင္ရင္ ဘုန္းနိမ့္တယ္လို႔ ၾကားဘူးထားပါတယ္ဘုရား ”
” ဘုန္းဆိုတာကို ရွင္းမွ ရေတာ့မယ္ဒကာ ၊ဘုန္းဆိုတာအက်ိဳးသေဘာတရားပါ။ အစြမ္းအစလည္းျဖစ္တယ္။ အားသာခ်က္ လည္းျဖစ္တယ္ ဒကာ။ အက်ိ ုးသေဘာတရားေပါ့။
ဒါဟာအေၾကာင္းတရား လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို မူတည္ၿပီး အက်ိဳးတရား ဘုန္းကံရယ္လို႔ ျဖစ္လာတယ္ ”
” အေလးမျခင္း အေၾကာင္းဟာ သန္မာျခင္းအက်ိဳးကိုရမယ္။ သန္မာျခင္းဟာ ဘုန္းပဲ။ ေဖာ္ေ႐ြပ်ဴ ငွာျခင္းအေၾကာင္းဟာ လူခ်စ္ လူခင္မ်ားျခင္း အက်ိဳးကိုရမယ္။
ဒီလူခ်စ္လူခင္မ်ားျခင္းဟာ ဘုန္းပဲ။ ထဘီတန္းေအာက္ဝင္ျခင္း အေၾကာင္းေၾကာင့္ ဘယ္အက်ိဳးမ်ား ထိခိုက္ေစသလဲ။ ဒကာေတြးၾကည့္ပါ။ ရက္ၾကာၾကာဝတ္ၿပီး
မေလွ်ာ္ရေသးတဲ့ ထဘီဆိုရင္ေတာ့ အနံ႔အသက္ဆိုးတဲ့ ေဝဒနာကို ရခ်င္ရမွာေပါ့ ”
” ဘုန္းဘုန္း ခုနကေျပာတယ္ နိမ့္တယ္ထင္ရင္ နိမ့္တယ္ဆို ”
” ဒါဟာ ထဘီတန္းေအာက္ဝင္ျခင္းေၾကာင့္ နိမ့္တာမဟုတ္ဘူး နိမ့္တယ္လို႔ ထင္မိတဲ့ ဥပါဒါန္အေၾကာင္းေၾကာင့္ပဲ။ စိတ္မသက္မသာ ခံစားရတယ္ မဟုတ္လား။
ဒါ သက္ေတာင့္သက္သာစိတ္ ပ်က္စီးသြားျခင္းေပါ့။ စိတ္သက္ေတာင့္ သက္သာျဖစ္တာ မေကာင္းဘူးလား”
” ေကာင္းပါတယ္ဘုရား ”
” မိမိပိုင္ဆိုင္ထားေသာ ေကာင္းေသာအရာတစ္ခု ပ်က္စီးယုတ္ေလ်ာ့ျခင္းဟာ ဘုန္းနိမ့္ျခင္းပါပဲ ”
” ေရွးအဆက္ဆက္က ဒီလိုပဲေျပာလာၾကတာဘုရား… အရွင္ဘုရားလည္း သိမွာပါ ထဘီတန္းေအာက္ဝင္ရင္ ဘုန္းနိမ့္တယ္ဆိုတာ ေရွးကတည္းက အယူအဆပါ ”
”ဗုဒၶက ကာလာမသုတ္ကိုေဟာတယ္ ေရွးကေျပာတဲ့စကားမို႔လို႔လည္း အမွန္မယူေလနဲ႔တဲ့ ”
” ေရွးထုံးကပယ္သင့္သလားဘုရား ”
” ပယ္သင့္ျခင္း မပယ္သင့္ျခင္းဟာ ေရွးထုံးေတြ ဒီေန႔ေခတ္ထုံးေတြေပၚမွာမမူတည္ပါဘူး။ အမွန္အမွားေပၚသာ မူတည္ပါတယ္။ မွန္ရင္ ယူမယ္ မွားရင္ ပယ္မယ္ ။
အမွန္အမွားကို ခြဲျခားဖို႔ သင့္မွာ ဉာဏ္ရည္ရွိတယ္၊ ဆင္ျခင္ႏိုင္စြမ္းလည္းရွိတယ္ … သင္ေတြးၾကည့္ပါ ထဘီေအာက္ဝင္ရင္ ဘယ္လို အစြမ္းအစမ်ိဳး က်ဆင္းႏိုင္ပါသလဲ ”
” မရွင္းတာေတြေမးဦးမယ္ဘုရား ”
” ေမးပါ ဒကာ ”
” တပည့္ေတာ္ တစ္ေန႔ကားစီးေတာ့ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးေဘးမွာ ထိုင္ျဖစ္တယ္၊ အဖြားအို တစ္ေယာက္တက္လာေတာ့ က်ေနာ္ကေနရာေပးတယ္ အဖြားအိုက ျငင္းတယ္၊
ဘုန္းႀကီးေဘးမို႔မထိုင္ရဲဘူးတဲ့ ဘုရား ” ကားေပၚမွာ သံဃာေတာ္ကို ဦးစားေပးတဲ့အယူအဆကို မွန္တယ္လို႔ အရွင္ဘုရားျမင္မိလား ”
”ထိုင္ျခင္း ထျခင္းႏွစ္မ်ိဳးမွာ ထိုင္ျခင္းက ပိုသက္သာတယ္ဒကာ။ ထျခင္းဟာ ပို အားစိုက္ရတယ္။ ဒီလိုဆိုေတာ့ အင္အား နည္းပါးသူဟာ ထိုင္ဖို႔ ပိုလိုအပ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ အင္အားနည္းသူကို ဦးစားေပးရမယ္။ အကယ္၍အင္အားရွိသူခ်င္း ယွဥ္လာရင္ အိေျႏၵပိုထိန္းရသူကို ဦးစားေပးမယ္… ကားအလႈပ္မွာ ယိုင္ထိုးေနမယ္ ဆိုရင္ အိေျႏၵထိပါးတယ္။
သေဘာက ကေလးေခ်ာ္လဲတာ ႐ုပ္မပ်က္ေပမယ့္ လူႀကီးေခ်ာ္လဲေတာ့ ႐ုပ္ပ်က္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်န္းမာေရးေၾကာင့္ အင္အား နည္းသူ အသက္အ႐ြယ္ေၾကာင့္အင္အားနည္းသူကို
ဦးစားေပးၿပီးရင္ အိေျႏၵေဆာင္ ရဟန္းသံဃာကိုလည္း ဦးစားေပး သင့္ပါတယ္ ”
” ရဟန္းထက္ ပိုဦးစားေပးရတာ ရွိတဲ့သေဘာေပါ့ ”
” အေၾကာင္းအရာေပၚမူတည္ၿပီး ဗုဒၶထက္ကို ပိုဦးစားေပးရတာေတြ ရွိပါတယ္ … အားလုံးဟာ ဆင္ျခင္တုံတရားနဲ႔ ေတြးရင္ အေျဖထြက္ပါတယ္ဒကာ ”
” ဘုန္းႀကီးပုံစံက ေရွး႐ိုးစြဲ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ မူကြဲေနသလိုပဲ ”
” ကြဲဖို႔လည္း ႀကိဳးစားျခင္းမဟုတ္သလို တူဖို႔လည္း ႀကိဳးစားေနျခင္းမဟုတ္ပါဒကာ။ ေရွး႐ိုးကို စြဲၿပီဆိုရင္ ဗုဒၶဘာသာရယ္လို႔မေခၚပါဘူး။ ဘာကိုမွ စြဲေနလို႔မရဘူးဒကာ။
ဘုန္းဘုန္းတို႔က ေထရဝါဒဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္အတြင္းမွာ နာမည္ တပ္ခံထားရတယ္။ ဒကာက ဘုန္းဘုန္းလို႔ေခၚတယ္။ ဒီပညတ္ေတြကို အသည္းအသန္ ျငင္းဆန္ဖို႔မလိုလို႔
ဒီအတိုင္း လက္ခံထားတယ္.။ ဇာတကဝတၳဳေတြ ဇာတ္ႀကီးဆယ္ဘြဲ႕ေတြသင္ၾကားရတယ္ ”
”ဒါကို သင္ၾကားရျခင္းကို ေရွး႐ိုးစြဲပါလို႔ လာေျပာလို႔မရဘူး အေၾကာင္းအရာကိုေတာ့ တူညီစြာသင္ခဲ့ရတယ္။ သေဘာတရားကိုေတာ့ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ႕
ဆင္ျခင္တုံတရားနဲ႔ ယူပါတယ္။ မဟာဇနက တကယ္ လက္ပစ္ကူးခဲ့ မကူးခဲ့ဆိုတာကို ဘုန္းႀကီးမေတြးဘူး ဘာ message ေပးသလဲဆိုတာကို ဘုန္းႀကီးယူတယ္။
” မေသမခ်င္း အေလွ်ာ့မေပးနဲ႔” ဆိုတဲ့ message …. ဝမ္းဝေအာင္စားတယ္။ ခါးဝတ္ကို ေရမဝင္ေအာင္ ဆီသုတ္တယ္။ ခါးဝတ္ကို သက္ကယ္ေဘာလို လုပ္ၿပီး
ရွင္သန္ခြင့္ ရွိသမွ် ရွင္သန္ဖို႔ ႀကိဳးစားတယ္။ ေမခလာနဲ႔ ေတြ႕တာ မေတြ႕တာေနာက္ထား … သေဘၤာေပၚမွာ ဇနက အသက္ အရွည္ဆုံးပဲမဟုတ္လား။ survival ရႏိုင္သမွ် ရေအာင္ ရွင္သန္ရဲရမယ္ ”
” သုတၱံေတြဟာ ဥပမာေဆာင္ၿပီး ေဟာတဲ့တရားပါ။ အီစြပ္ပုံျပင္ေတြဟာ တကယ့္ျဖစ္ရပ္မဟုတ္သည့္တိုင္ ယူစရာ message ေတြရွိရဲ႕မဟုတ္လားဒကာ ”
” ဗုဒၶဘာသာဘုန္းႀကီးတစ္ပါးက မဟာဇနကဇာတ္ကို တကယ္ျဖစ္ခဲ့ မျဖစ္ခဲ့မေတြးဘူးဆိုေတာ့ ဒီစကား တာဝန္ မႀကီးဘူးလားဘုရား ”
” ဗုဒၶဘာသာမွာ ဘယ္သူကမွ က်မ္းဂန္လာေတြကို ယုံကိုယုံရမယ္ဆိုတဲ့ တာဝန္ရွိမေနဘူးဒကာ။ ယုံျခင္းမယုံျခင္းဟာ မိမိအခြင့္အေရး၊ ယုံျခင္း၏ေကာင္းက်ိဳးလည္း မိမိစံ၊
ယုံျခင္း၏ဆိုးက်ိဳးလည္း မိမိခံ ဒါမွ်တပါတယ္။ ေလ့လာၾကည့္ပါ ၊ ကိုယ္ယုံတာကို သူမ်ားလည္းယုံေစလိုတဲ့ အေရးအသားေတြျမင္ရမယ္။ ကိုယ္ၾကည္ညိဳရာကို
သူမ်ားလည္း ၾကည္ညိဳေစလိုတဲ့ အေရးအသားေတြျမင္ရမယ္ ။ ဒါဟာ အႏုမာနသေဘာလည္းျဖစ္မယ္ ။ ကိုယ့္ဘာသာဝင္ကို မ်ားေစခ်င္တဲ့ ေလာဘလည္း ျဖစ္မယ္ ။
ဒါမွမဟုတ္ ေကာင္းရာသို႔ အႀကံျပဳ လိုတဲ့ ေမတၱာလည္း ျဖစ္မယ္ … ။” အတၱာဟိအတၱေနာနာေထာ၊ သင္ဘယ္လိုယူမလဲ ဘယ္လိုဆင္ျခင္မလဲ။ ဒါသင့္အေပၚပဲမူတည္တယ္ ”
”တင္ပါ့ဘုရား” နားလည္ပါၿပီ ဘုရား … ” ” သာဓု သာဓု သာဓု ……….” ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ဘုရား
Credit – Original Uploader
Leave a Reply