က်န္စစ္သားမင္း၏ ေပ်ာက္ဆုံးေနသည့္ အရိႏၵမာလွံ ရာဇဝင္

က်န္စစ္သားမင္း၏ ေပ်ာက္ဆုံးေနသည့္ အရိႏၵမာလွံ ရာဇဝင္
က်န္စစ္သားမင္း၏ ေပ်ာက္ဆုံးေနသည့္ အရိႏၵမာလွံ ရာဇဝင္

က်န္စစ္သားမင္း၏ ေပ်ာက္ဆုံးေနသည့္ အရိႏၵမာလွံ ရာဇဝင္

သိၾကားမင္းသည္ ျမန္မာဘုရင္မ်ားႏွင့္ နီးနီးစပ္စပ္ ရွိေနသည္ကေတာ့ ေသခ်ာသည္။ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ၃၇ မင္းနတ္မ်ားထဲတြင္ သိၾကားမင္းက နံပါတ္ ၁.ေနရာက ပါဝင္သည္။

သိၾကားမင္းသည္ ဘီစီ ၆၀၆ ခုႏွစ္တြင္ ဒဂုန္၌နန္းတက္ခဲ့သည့္ ဒဂုန္မင္းဆက္၏ ၃၂ ဆက္ေျမာက္ဘုရင္ ဥကၠလာပမင္းႀကီး၏ ခမည္းေတာ္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။

သိၾကားမင္းႏွင့္ ၾကင္ယာေတာ္ မယ္လမုတို႔မွ ဥကၠလာပမင္းႀကီးကို ဖြားျမင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေ႐ႊတိဂုံေစတီေတာ္ တည္စဥ္ကလည္း သိၾကားမင္းသည္ သားေတာ္ ဥကၠလာပမင္းႀကီး၊ ကုန္သည္ညီေနာင္တို႔ႏွင့္အတူ ပါခဲ့ေသးသည္။

အရိႏၵမာလွံႏွင့္ ဒြတၱေဘာင္မင္း

သိၾကားမင္း၏ အရိႏၵမာလွံတံကို အေစာဆုံး ဆက္သခံခဲ့ရသူမွာ ဒြတၱေဘာင္မင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆိုပါသည္။ ဒြတၱေဘာင္သည္ သိၾကားမင္းႏွင့္ အေတာ္အတန္ ရင္းႏွီးသူဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။

အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဘုံအဆင့္ဆင့္ပါ နန္းေတာ္ ၃ ေဆာင္ ၿပီးစီးခ်ိန္တြင္ သိၾကားမင္းကိုယ္တိုင္ ဒြတၱေဘာင္မင္း၏ လက္ကိုဆြဲလ်က္ နန္းတင္ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ထိုစဥ္တြင္ သိၾကားမင္းက ဒြတၱေဘာင္အား အရိႏၵမာလွံတံကို ေပးအပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။အရိႏၵမာသည္ ပုဂံေခတ္ဦးတြင္ ျပန္လည္ ေပၚေပါက္လာခဲ့ျပန္သည္။

အရိႏၵမာလွံႏွင့္ နာ္ရထာမင္း

ပုဂံတြင္ မင္းေလာင္းေပၚေနသည္ကို သြားေရာက္ၾကည့္ရႈလိုသည့္ ကြမ္းေဆာ္လုလင္အား အဘိုးအိုေယာင္ေဆာင္ထားသည့္ သိၾကားမင္းက ျမင္းကိုေပးအပ္ရာတြင္ အရိႏၵမာလွံတံလည္း ပါဝင္ခဲ့သည္။

ကြမ္းေဆာ္လုလင္သည္ ေက်ာင္းျဖဴမင္းအျဖစ္ ပုဂံတြင္ ထီးနန္းစိုးစံခဲ့ၿပီးေနာက္ နန္းက်သြားေသာအခါ အရိႏၵမာလွံတံက သားေတာ္ အေနာ္ရထာမင္းထံသို႔ ေရာက္ရွိသြားပါသည္။

စုကၠေတးမင္းက အမိကြဲညီေတာ္ အေနာ္ရထာမင္းသားအေပၚ ေမာက္မာေစာ္ကားလာသည္ကို နန္းက်ဘုရင္ ေက်ာင္းျဖဴမင္းက မေက်မနပ္ျဖစ္ကာ တန္ခိုးထက္လွေသာ အရိႏၵမာလွံတံကို သားေတာ္ အေနာ္ရထာထံသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးအပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

အေနာ္ရထာလက္ထက္တြင္ အရိႏၵမာလွံတံက အထူးထင္ရွားခဲ့သည္။သို႔ေၾကာင့္လည္း အရိႏၵမာလွံတံအေၾကာင္း ေႏွာင္းေခတ္ျပည္သူတို႔ သိရွိလာခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။

အရိႏၵမာလွံႏွင့္ က်န္စစ္သား

အေနာ္ရထာ ဘုရင္ျဖစ္လာၿပီးေနာက္ ဥႆာပဲခူးမွျပန္လာေသာ က်န္စစ္သားအေပၚ မဏိစႏၵာမင္းသမီးႏွင့္ ပတ္သက္၍ သံသယရွိ အမ်က္ေတာ္ရွကာ အရိႏၵမာလွံတံျဖင့္ ပစ္လိုက္သည္။ဤတြင္ အရိႏၵမာလွံတံက ေႏွာင္ႀကိဳးကို ထိမွန္ျပတ္ေတာက္သြားရာ က်န္စစ္သားက လွံတံကို ေကာက္ယူေျပးေတာ့သည္။

သို႔ျဖင့္ အရိႏၵမာလွံတံသည္ က်န္စစ္သားလက္ထဲသို႔ ေရာက္သြား၏။က်န္စစ္သားသည္ ေက်ာင္းျဖဴရပ္ရွိ မထီးေက်ာင္းသို႔ ေရာက္ေသာအခါ သံပုရာခ်ဥ္သီးမ်ားကို လွံတံျဖင့္ ထိုးဆြတ္စားေသာက္ေလရာ သံပုရာသီးမ်ားက ခ်ိဳျမသြားသည္ဟု ဆိုပါသည္။

က်န္စစ္သားႏွင့္ သိၾကားမင္းတို႔ကလည္း အလြမ္းသင့္ၾကဟန္ တူပါသည္။ သိၾကားမင္းသည္ မိမိ၏ အရိႏၵမာလွံတံ က်န္စစ္သားလက္တြင္းသို႔ ေရာက္သြားသည္ကို ေက်ေက်နပ္နပ္ လက္ခံထားပုံရသည္။

အေနာ္ရထာမင္းလက္ထက္က မၿပီးျပတ္ခဲ့သည့္ ေ႐ႊစည္းခုံေစတီေတာ္ကို ဆက္လက္တည္ထား ကိုးကြယ္ခဲ့ရာတြင္ သိၾကားမင္းသည္ ပန္းရံႀကီးေယာင္ေဆာင္၍ ဝင္ေရာက္ကူညီခဲ့ေသးသည္ ဆို၏။

သိၾကားမင္းက ေက်ာက္ေ႐ြလုပ္ငန္း၊ သ႐ြတ္က်ံလုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း ေစ့စပ္ေသခ်ာမႈရွိေစရန္ ပါဝင္လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေသးသည္။ထို႔ျပင္ ေ႐ႊစည္းခုံေစတီေတာ္ အေရွ႕ေတာင္ေထာင့္မွ ေက်ာက္ျခေသၤ့႐ုပ္တုကိုပင္ ဝင္ေရာက္ထုလုပ္ေပးခဲ့သည္ ဆိုပါသည္။

က်န္စစ္သား၏ အရိႏၵမာလွံတံသည္ သူ႔အားဆက္ခံသည့္ ေျမးေတာ္ အေလာင္းစည္သူမင္းထံသို႔ ဆက္လက္ေရာက္ရွိသြားသည္ဟု မွန္းဆရပါသည္။သို႔ေသာ္ ရာဇဝင္က်မ္းမ်ားတြင္ အရိႏၵမာလွံတံအေၾကာင္း စိုးစဥ္းမွ် မေတြ႕ရေတာ့။

အေလာင္းစည္သူမင္းကို ဘိသိက္ေပးခဲ့သူက သိၾကားမင္းကိုယ္တိုင္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေၾကာင့္လည္း အရိႏၵမာလွံတံသည္ အေလာင္းစည္သူထံတြင္ ရွိမည္ဟု မွန္းဆမိျခင္း ျဖစ္သည္။

ပုဂံေခတ္၊ အင္းဝေခတ္ စသည့္ ေခတ္အဆက္ဆက္သာ ေျပာင္းလဲသြားသည္။ အရိႏၵမာ အေၾကာင္းက သဲလြန္စပင္ မရေတာ့။ အရိႏၵမာလွံတံ ရာဇဝင္ထဲမွ ေပ်ာက္ဆုံးသြားျခင္းကို ဘဝင္မက် ျဖစ္ေနမိသည္။ မဆီမဆိုင္ အေတြးက အရိႏၵမာဆီသို႔ ေရာက္ေနမိသည္။

ရာဇဝင္က်မ္းမ်ား၊ သမိုင္းစာအုပ္မ်ားကို ဖတ္တိုင္း သတိထားရွာေဖြရမည့္ ေဝါဟာရမ်ားထဲတြင္ အရိႏၵမာ ပါလာသည္။အရိႏၵမာလွံ ဘယ္ေရာက္သြားသနည္း။ ရာဇဝင္က်မ္းမ်ားကို ဖတ္ရင္း အေတြးေပါက္လာမိသည္။

အရိႏၵမာလွံသည္ သိၾကားမင္းပိုင္ လွံတံျဖစ္သည္။ တန္ခိုးထက္ေသာ လွံတံလည္း ျဖစ္သည္။ သံပုရာသီး အခ်ဥ္ကိုပင္ ခ်ိဳႏိုင္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္စြမ္းရွိေသာ ပစၥည္းျဖစ္သည္။ သိၾကားမင္းက ဘုရင္တစ္ပါးပါးအေပၚ စိတ္ခုၿပီး အရိႏၵမာလွံတံကို ျပန္လည္သိမ္းယူသြားေလသလား အေတြးနယ္ခ်ဲ႕မိသည္။

အရိႏၵမာလွံႏွင့္ အေလာင္းမင္းတရား

ေနာက္ဆုံးေတာ့ ေပ်ာက္ေသာသူ ရွာရင္ေတြ႕ ဆိုသကဲ့သို႔ အရိႏၵမာလွံတံကို အမွတ္မထင္ ျပန္လည္ေတြ႕ရွိရေတာ့သည္။ အေလာင္းမင္းတရားႀကီး၏ အမိန႔္ေတာ္မ်ားထဲတြင္ အမွတ္မထင္ ေတြ႕ရွိရျခင္းျဖစ္၏။

၉ ဧၿပီ ၁၇၅၆ တြင္ သိၾကားမင္းထံမွ စာလႊာအျဖစ္ အမိန႔္ေတာ္ထုတ္ျပန္ရာ၌ အရိႏၵမာလွံတံ ပါဝင္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။သိၾကားမင္းထံမွ စာလႊာ၌ ငါ့ကိုလည္း ဘုရားသခင္ ပရိနိဗၺာန္ ယူေတာ္မူခါနီး၌ သာသနာေတာ္ျမတ္ကို ေစာင္မရမည္ အမိန႔္ေတာ္ရွိ၍ ကုန္းေဘာင္ျပည္မင္းကို ငါ ေစာင္မရသည္။

ဆင္ျဖဴလည္း ၅ စီး ငါေပးၿပီ။ အရိႏၵမာလွံလည္း ငါ အပ္ၿပီ ဟူ၍ ပါရွိပါသည္။ယင္းေနာက္ပိုင္း၌ အေလာင္းမင္းတရား အမိန႔္ေတာ္မ်ားတြင္ အရိႏၵမာ စၾကာေ႐ႊလွံရ အေဆာင္ေဆာင္ေသာ ျပာသာဒ္သခင္ ျဖစ္ေတာ္မူေသာ စသည္ျဖင့္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပလာပါသည္။

သို႔ေသာ္ အေလာင္းမင္းတရားေနာက္ပိုင္း ဆက္ခံၾကသည့္ ကုန္းေဘာင္မင္းမ်ားလက္ထက္တြင္ အရိႏၵမာလွံတံအေၾကာင္း လုံးဝ ေဖာ္ျပျခင္း မရွိေတာ့ေခ်။ အရိႏၵမာလွံတံကား ေပ်ာက္ျခင္းမလွ ေပ်ာက္သြားျပန္ေလၿပီ။(တင္ႏိုင္တိုး)ကိုးကား

သီေပါမင္းလက္ထက္ လွံပ်ံစၾကာအေၾကာင္း

၁။ မဟာရာဇဝင္ႀကီး ပအုပ္- ဦးကုလား၂။အေလာင္းမင္းတရား အမိန႔္ေတာ္မ်ား- ေဒၚခင္ခင္စိန္ေမာင္သန္းေဆြ (ထားဝယ္) ေရးသားေသာ သီေပါမင္းလက္ထက္ လွံပ်ံစၾကာအေၾကာင္း အနည္းငယ္ ဆက္၍ေဖာ္ျပလိုပါသည္။

ေ႐ႊဘိုခ႐ိုင္၊ ဝက္လက္ၿမိဳ႕နယ္၊ ဟန္လင္းႀကီးၿမိဳ႕ေဟာင္းတြင္ ေဖာ့တစ္ပင္ေရွာင္၊ အိုေအာင္မဆင္းရဲ ဟု အမ်ားက သတ္မွတ္သမုတ္ခံရေသာ လူရႈပ္လူေပြ ဖိုးသူေတာ္ႀကီး ဦးေဖာ့၏ ပါးစပ္ေဆာ့မႈေၾကာင့္ လက္ယာေၾကာင္း ေသနတ္ဗိုလ္ ဗိုလ္အိမ္ႀကီးေမာင္ ဆိုသူ ဒုကၡေရာက္ခဲ့ဖူးသည္။

မဟုတ္တမ္းတရားမ်ားကို ႀကံႀကံဖန္ဖန္ ေျပာဆိုတတ္ေသာ ဖိုးသူေတာ္ႀကီး ဦးေဖာ့သည္ ရတနာပုံ ေနျပည္ေတာ္သို႔ ေရာက္ရွိလာကာ သဒၶမၼပါလဓဇ သိရီပဝရ မဟာရာဇာဓိရာဇဂု႐ု တံဆိပ္ေတာ္ရ ေသာဘိတာရာမ ဆရာေတာ္ႀကီးအား

ဟန္လင္းႀကီးၿမိဳ႕ေဟာင္းရွိ ပုဂံျပည့္ရွင္ နရပတိစည္သူမင္းႀကီး၏ကုသိုလ္ေတာ္ ေ႐ႊရပ္ေတာ္ ေစတီေတာ္ အနီးတြင္ ဘုန္းသမာၻ ထူးျမတ္သည့္ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္မ်ားႏွင့္သာ ထိုက္တန္ေသာ လွံပ်ံစၾကာကို ျမႇဳပ္ႏွံထားေၾကာင္း ေၾကးပုရပိုက္တြင္ အထင္အရွား ေတြ႕ဖူးေၾကာင္း ၿဖီးျဖန္းေလွ်ာက္ထားခဲ့ပါ၏။

ဖိုးသူေတာ္ႀကီး ဦးေဖာ့၏ အက်င့္စ႐ိုက္ကို သိေတာ္မမူရွာေသာ ေသာဘိတာရာမ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ဤအေၾကာင္းအရာကို သီေပါမင္းတရားအား ထပ္ဆင့္မိန႔္ႁမြက္ေတာ္မူရာတြင္ သီေပါမင္းသည္ စိတ္ဝင္စားေတာ္မူသျဖင့္ရတနာသိဃၤၿမိဳ႕ဝန္ ရဲဘက္

ျမင္းဝန္ ေရွ႕ဝင္းေတာ္မႉး သတိုးမင္းႀကီး မဟာမင္းေခါင္ရာဇာဘြဲ႕ခံ ဗိုလ္ျပင္ႏွင့္ လက္ယာေၾကာင္း ေသနတ္ဗိုလ္ ဗိုလ္အိမ္ႀကီးေမာင္တို႔အား ယင္းလွံပ်ံစၾကာကို တူးေဖာ္ဆက္သရန္ ျမန္မာခုႏွစ္ ၁၂၄၀ ျပည့္ႏွစ္ တေပါင္းလတြင္ အမိန႔္ေတာ္ ခ်မွတ္ပါ၏။

ယင္းအမိန႔္ေတာ္ႏွင့္အညီ လက္ယာေၾကာင္း ေသနတ္ဗိုလ္ ဗိုလ္အိမ္ႀကီးေမာင္သည္ ဟန္လင္းႀကီးေက်း႐ြာသို႔ လာေရာက္ကာ ဖိုးသူေတာ္ႀကီး ဦးေဖာ့ ၫႊန္ျပေသာ ေနရာ၌ ျမန္မာခုႏွစ္ ၁၂၄၀ ျပည့္ႏွစ္၊ တေပါင္းလဆန္း ၈ ရက္၊ ၾကာသပေတးေန႔ (ခရစ္ႏွစ္ ၁၈၇၉ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂၇ ရက္) တြင္ စတင္ တူးေဖာ္ပါ၏။

ေနပူက်ဲက်ဲေတာက္ အရိပ္အာဝါသ ကင္းမဲ့ေသာ လြင္တီးေခါင္၌ တူးေဖာ္ၾကရေသာေၾကာင့္ တူးေဖာ္ရသူမ်ား အလြန္ပင္ပန္း ဆင္းရဲၾကပါ၏။

ရက္အနည္းငယ္ ၾကာျမင့္လာေသာ္လည္း ဖိုးသူေတာ္ႀကီး ေျပာဆိုသကဲ့သို႔ လွံပ်ံစၾကာကို မေတြ႕ရေသာေၾကာင့္ ဗိုလ္အိမ္ႀကီးေမာင္က ဖိုးသူေတာ္ႀကီး ဦးေဖာ့အား လွံပ်ံစၾကာ ေတြ႕လွ်င္ေတြ႕၊ မေတြ႕လွ်င္ လူ႔ျပည္မွာ

အရွင္မထားဘူး စသည္ျဖင့္လည္ကုပ္ေပၚ ဓားတင္ကာ ႀကိမ္းဝါးသည္တြင္ ဖိုးသူေတာ္ႀကီး ဦးေဖာ့သည္ လွံအက်ိဳးအပဲ့ အေဟာင္းအျမင္း တစ္စင္းကို မရမေန ရွာယူကာ လူသူမသိ ညဥ့္ကာလအခ်ိန္တြင္ က်င္းထဲသို႔ တိတ္တဆိတ္ လာေရာက္ျမႇဳပ္ႏွံရေၾကာင္း ေရွ႕မီေနာက္မီ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ေျပာျပဖူးပါသည္။

ဤအေၾကာင္းျခင္းရာကို ကုန္းေဘာင္ဆက္ မဟာရာဇဝင္ေတာ္ႀကီး တတိယတြဲ စာမ်က္ႏွာ ၃၄၃၊ စာေၾကာင္းေရ ၇ ၌ ဖိုးသူေတာ္ႀကီး ဦးေဖာ့အေၾကာင္းကို ထိမ္ခ်န္လ်က္ ကုသိုလ္ေတာ္ပြားကန္ေတာ္ တူးေဖာ္ရာ၌ လွံပ်ံစၾကာ ေတြ႕ရွိေသာေၾကာင့္ျမန္မာခုႏွစ္ ၁၂၄၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ေႏွာင္းတန္ခူးလဆန္း ၄ ရက္၊

ဗုဒၶဟူးေန႔ (ခရစ္ႏွစ္ ၁၈၇၉ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၁ ရက္)တြင္ သီေပါမင္းတရား၏ ေရွ႕ေတာ္သို႔ တပ္ဝင္းအခမ္းအနားျဖင့္ တင္သြင္းရေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္ကို ဖတ္ရဖူးသျဖင့္ ကုန္းေဘာင္ဆက္ မဟာရာဇဝင္လာ လွံပ်ံစၾကာႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အေၾကာင္းျခင္းရာမ်ားကို ဆင္ျခင္ရန္ ရွိပါေလေတာ့သည္။

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*